E-mail marketing geschikt voor jouw onderneming?

E-mail marketing geschikt voor jouw onderneming?

E-mail marketing geschikt voor jouw onderneming? Email marketing is een van de meest geschikte kanalen voor iedere ondernemer om een band met de potentiële klant op te bouwen en te onderhouden. Email is namelijk een van de betrouwbaarste kanalen van het moment. Goed geschreven mails worden vaak meer gelezen dan post via andere kanalen, ze worden niet enkel gelezen vaak zorgt e-mail marketing voor veel interactie.

Wat is belangrijk bij email marketing?

Bij e-mail marketing zijn er verschillende dingen die erg belangrijk zijn. Aller eerst moet je ervoor zorgen dat je website een aparte pagina heeft waar men hun gegevens kan achterlaten. Dit is belangrijk voor de mailinglijst, hoe meer mensen hierin staan, hoe meer mensen je kunt bereiken. De titel van de mail is erg belangrijk dit zorgt namelijk voor een eerste indruk. Zorg ervoor dat dit een korte maar pakkende titel is die men aantrekt. Een ander puntje dat ervoor kan zorgen dat de mail aantrekkelijk is, is de call to action knop. Doormiddel van deze knop kun je mensen op een snelle manier naar je product doorverwijzen. Het pad is dan al voor hen uitgestippeld wat tijd scheelt en kan zorgen voor een snellere aankoop.

Hoe maak je gebruik van e-mail marketing?

Bij gebruik van e-mail marketing is het belangrijk dat er een mailadres hiervoor is. Vaak zijn dit mailadressen met info@hotmail.com. deze worden specifiek hiervoor gebruikt. Gebruik voor het verzenden van e-mail marketing een autoresponder. Deze helpt je met het verzamelen van mailadressen en vervolgens hiervan een mailinglijst te maken. Ook kan je via een autoresponder de mail inplannen, datum, tijd en ontvanger. Voor je hieraan begint is het belangrijk dat je weet wie je doelgroep is. Ga uitzoeken wie tot jou doelgroep behoren en specificeer de groep. Wanneer deze groep duidelijk is ga je kijken naar de behoeften van deze groep. Waar hebben zij behoeften aan en specificeer dat ook. Vanaf dat punt is er dus duidelijk wie er bij jou bedrijf behoort en wat zij willen. Vanaf hier kun je een mail op gaan stellen die aantrekkelijk is en gaat zorgen voor een uiteindelijk verkoop. De mail wordt geschreven op basis van de behoeften van de doelgroep.

De e-mail

Je reclame is nu de e-mail het is daarom belangrijk dat deze aantrekkelijk is. Waar moet de mail aan voldoen: - Een pakkende titel, een kort maar krachtige zin. In deze zin moet gelijk duidelijk zijn waar het stuk over gaat en moet de lezer overtuigen. - Zorg voor een mooie opmaak, door middel van een mooie lay-out met kleur en een leuk lettertype kan de uitstraling van het stuk veel meer indruk maken op de lezer. - Maak gebruik van afbeeldingen/ logo's, visueel beeld trekt iedere lezer. Door visuele plaatsjes toe te voegen heeft de lezer bij voorbaat al een idee waar de tekst over gaat. - Maak gebruik van alinea's, dit zorgt ervoor dat de tekst makkelijker te lezen is. - Zorg voor een call to action knop, door het toevoegen van een CTA activeer je de bezoeker en laat je zien wat je van hen verwacht. - Zorg dat de e-mail gepersonaliseerd is, op deze manier voelt de consument zich persoonlijk aangesproken.

Waarom zou je kiezen voor e-mail marketing als er zoveel andere kanalen zijn?

Ondanks dat er nog vele andere kanalen zijn wordt er toch aangeraden om gebruik van e-mail marketing te maken. E-mail is een van de meest berouwbare kanalen van het moment dat betekent dat dit een goede manier is om de band met de potentiële klant op te bouwen en te onderhouden. Andere reden zijn: - E-mail is het meeste gebruikte communicatiemiddel van deze tijd. - E-mail marketing is relatief goedkoop. Dit is natuurlijk afhankelijk van de aanpak. - E-mail marketing is effectief, via mail worden mensen vaak getriggerd en tot actie aangespoord. - E-mail marketing is makkelijk meetbaar, meten is weten. Dit is de sleutel tot succes.