Wat is het beste moment om online te gaan met een nieuwe website?

Wat is het beste moment om online te gaan met een nieuwe website?

Ben je helemaal klaar om live te gaan met jouw website? Na een lange aanlooptijd met verschillende designs, teksten en technische oplossingen wil je natuurlijk zo snel mogelijk live gaan. Ben je er helemaal klaar voor of toch niet?

Wij hebben voor jouw website een korte checklist gemaakt om te kijken of jouwe website ready to launch is.

Technische aspecten

1. linkstructuur

  • Is er een logische opbouw van het menu en de subpagina's hiervan?
  • Werken alle links op de pagina?
  • Heb je een sitemap?

2. updates & back-ups

  • Maak je gebruik van plug-ins of add-ons? Werken deze nog daar behoren? Heb je hiervan de laatste update geïnstalleerd?
  • Maak je regelmatig een back-up van de server? Door een back-up te maken verklein je het risico om gegevens kwijt te raken.

3. Browsercheck

  • Iedere browser leest een webpagina anders. Houd er rekening mee dat deze in iedere browser leesbaar is. Word je website in iedere browser goed weergegeven? Voorbeelden van browsers zijn: Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Microsoft Edge.
  • Ook kan de weergaven op smartphones en tablets anders zijn dan op een desktop. Word jouw website op ieder apparaat goed weergegeven?

4. Snelheid

  • De snelheid van je website speelt een belangrijke rol. Deze heeft invloed op de presentatie en de resultaten. Is jouw website snel genoeg? Dit kan je testen op Google PageSpeed insights.

5. Beveiligde verbindingen

  • Heeft jouw website een SSL certificaat? Dit certificaat zorgt ervoor dat de bezoekers veilig gegevens kunnen versturen. Google houd ook rekening met de beveiliging van websites in de zoekresultaten.

6. 404 pagina

  • Een goede 404 pagina is belangrijk voor de bezoeker. Wanneer deze een spelfout maakt of een oude pagina opent, wat krijgt deze persoon dan te zien? Door een goede 404 pagina toe te voegen zorg je ervoor dat de bezoeker niet zomaar uitstapt bij een foutmelding.

Content

1. Consistente content

  • Hoe zijn de teksten geschreven?
  • Maak je gebruik van een tone of voice of meerdere?
  • Zorg dat je U en JIJ niet door elkaar gebruikt.
  • Zijn de teksten in tt of vt? - Is alle informatie up-to- date?
  • Zijn je adregegevens, actiecodes en nieuwsberichten nog up -to-date en actueel?
  • Spelling en grammatica
  • Een fout is snel gemaakt. Heb je de website nog eens goed nagekeken?

2. Afbeeldingen

  • Zijn jouw afbeeldingen snel in te laden? Google heeft het WebP bestandsformaat ontwikkeld zodat de afbeeldingen zo efficiënt mogelijk kunnen worden geüpload.

Heb jij alle vragen met een "ja" kunnen beantwoorden? Dan is jouw website ready to launch! Let wel op: Je einddoel is hier nog niet mee bereikt Sterker nog, je begint nu pas!

Marketing

Een website ontwerpen en ontwikkelen is één ding, zonder converterende bezoekers is jouw website compleet waardeloos. Daarom moet je, jouw website gaan promoten. Dit zorgt ervoor dat je de doelen behaald die je voor ogen hebt. Daarvoor zal je eerst moeten beginnen met het verzamelen van data om optimaliseringinzichten te krijgen.

Ga je net live met jouw website en kan je wel een zetje in de goede richting gebruiken? Neem dan nu contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Wij helpen je graag verder!