ConversieCompany
Ontvang een voorstel 076 532 78 42

UTM-Tag builder

Vul onderstaande velden in en kopiëer jouw url inclusief parameters. No worries, wij slaan geen gegevens op!

Wat is UTM tagging?

UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier om jouw URL extra informatie mee te geven. Op deze manier kan je campagneresultaten gemakkelijk inzichtelijk maken in tools als Google Analytics of Facebook Advertising. Er zijn 5-tags mogelijk:

  • utm_medium (verplicht): Het meest generieke niveau van de verkeersbron; bijvoorbeeld E-mail of Social Media.
  • utm_source (verplicht): De naam van de verwijzende website of tool; bijvoorbeeld Twitter, MailChimp of Instagram.
  • utm_campaign: De naam van de campagne.
  • utm_term: De term die de klik heeft opgeleverd; bijvoorbeeld de kliktekst "Ontvang een offerte" of een bepaald keyword dat je gebruikt
  • utm_content: Omscrhijving van de aangeklikte content, bijvoorbeeld een banner op een unieke locatie op de pagina.
Goed gebruik maken van UTM-tagging betekent dat je consistent om moet gaan met de tags die je in zet en de waarden van de tags uniek maakt.

Meer weten over campagne tagging? Of heb je vragen met betrekking tot online marketing? Ons team van specialisten staat iedere dag klaar om vragen te beantwoorden.